Veel gestelde vragen

Wanneer word ik uitbetaald en ontvang ik mijn loonstrook?

Antwoord:  Select2Connect betaalt, zoals met je is afgesproken, wekelijks of per periode je loon uit volgens de CAO. Op de plaatsingsbevestiging die je van ons ontvangen hebt, staat het afgesproken bruto uurloon. 

Je loonstrook ontvang je, zoals met je is afgesproken: wekelijks via de e-mail. Vakantiegeld: Wordt één keer per jaar uitgekeerd in juni. (8% over je gewerkte bruto basisloon). Uitbetaling bij einde dienstverband: De eindafrekening volgt 6 weken nadat je uit dienst bent gegaan. 

Hoe stuur ik mijn werkbriefje op?

Antwoord: Het werkbriefje stuur je als volgt op: 

Je kunt het werkbriefje versturen door op de knop versturen (laatste stap) te drukken in de urentool zelf. 

Waar kun je het werkbriefje vinden? KLIK HIER LET OP!! Lever je werkbriefje(s) elke maandag voor 12:00u bij ons in d.m.v. de urentool. Wij zorgen dan voor een tijdige afhandeling van je werkbriefjes. 

Ik ben ziek, wat nu?

Antwoord: Wanneer je door ziekte niet kunt werken, kun je 24 uur per dag (elke dag!) bellen met de opdrachtgever en Select2Connect. 

  1. Eerst bel je de opdrachtgever om je ziek te melden! Dit doe je uiterlijk 2 uur voor aanvang van de werkzaamheden. Dit dien je persoonlijk te doen. Een ander mag dus niet voor je bellen. Per sms ziek melden kan in geen geval! 
     
  2.  Bel Select2Connect op telefoonnummer: 072 8200365. Dit doe je uiterlijk 2 uur voor aanvang van de werkzaamheden. Dit dien je persoonlijk te doen. Een ander mag dus niet voor je bellen. Per sms ziek melden kan in geen geval! Select2Connect meld je aan bij het UWV en zal een ziekte-uitkering aanvragen. De eerste twee dagen zijn wachtdagen. Je ziektegeld krijg je niet direct; Het duurt ongeveer zes weken voordat je gegevens verwerkt zijn bij het UWV en het geld op je rekening gestort word. 
     
  3.  Na punt 1 en 2 dien je de "Instructie checklist voor de uitzendkracht" aandachtig te lezen op punt 18 ziekteverzuimprotocol. De instructie checklist voor de uitzendkracht is het boekje dat je ontvangen (en voor getekend) hebt bij je inschrijving bij Select2Connect. 
     
  4. Zodra je weer hersteld bent meld je dit uiteraard ook direct bij de opdrachtgever en Select2Connect. Vergeet ook het UWV niet te melden dat je weer beter bent! 

Ik wil verlof of met vakantie, wat moet ik doen?

Antwoord: Wil je een snipperdag of wil je vakantie opnemen? Dan kun je je opgebouwde vakantie-uren opnemen. 

Natuurlijk overleg je je verlof- of vakantieplannen eerst met de opdrachtgever. Daarna overleg je je verlof- of vakantieplannen ook met Select2Connect. Geef je plannen tijdig, maar minimaal vier weken voor aanvang aan de opdrachtgever en aan Select2Connect door. 

Het is verstandig om eerst te overleggen voordat je je vakantie boekt. Dien je verlof- of vakantieaanvraag per e-mail in. info@select2connect.nl 

Op welke manier kan ik contact opnemen met jullie?

Antwoord: Je kunt 24 uur per dag en 7 dagen per week contact met ons opnemen. KLIK HIER 

Ik zoek werk, waar kan ik mij inschrijven?

Antwoord: Wij zijn 24 uur en 7 dagen per week persoonlijk bereikbaar. KLIK HIER 

Wat moet ik meenemen naar een inschrijving?

Antwoord: Zou je de volgende documenten (indien in bezit) willen meenemen; 

  1.  ID-kaart en/of paspoort 
  2. Rijbewijs (incl. C95 vermelding). 
  3. Code 95 studieuren (uitdraai van behaalde studieuren). 
  4. Bankpas 
  5. Bestuurderskaart 
  6. Laatste loonstrook 
  7. Heftruck certificaat 
  8.  ADR certificaat 
  9. LZV certificaat 
  10. VCA certificaat 
  11. Gezondheidsverklaring 
  12. Curriculum Vitae (CV) 
  13. Cargocard 

Welke vacatures heeft Select2Connect?

Antwoord: Voor onze vacature overzicht: KLIK HIER 

Mijn uren kloppen niet, bij wie moet ik zijn?

Antwoord: Controleer je werkelijk gewerkte uren eerst nogmaals zelf. Onze ervaring is dat als er verschillen zijn dat dit 9 van de 10 keer zit in pauzetijd. 

Jij als professional kent de wet goed, dus pas die dan ook op de juiste (lees eerlijke!) wijze toe. Treed in overleg met de opdrachtgever hoe hij graag ziet dat je je werk- en pauzetijd indeelt. Kom je er niet uit, neem dan contact op met Select2Connect. 

Bruto/netto, hoe zit dat precies?

Antwoord: Er wordt met jou een bruto uurloon afgesproken. Wat daarvan netto overblijft, hangt onder meer af van de inhoudingen op het loon (sociale premies en belasting). 

Wij als werkgever zijn verplicht deze inhoudingen te doen vanwege het progressieve belastingstelsel. Andere factoren die bepalend zijn voor de hoogte van het netto loon zijn bijvoorbeeld eventuele netto reis/verblijfskosten of loonbeslagen 

Ontvang ik een jaaropgave en zo ja, wanneer?

Antwoord: In februari ontvang je een jaaropgave per email. 

Let op!! Een jaaropgave wordt slects éénmaal verstrekt. Ben je bij ons uit dienst en/of heb je een ander emailadres, geef dit meteen aan ons door. Anders kunnen wij je jaaropgave niet toesturen. 

Wanneer word ik uitbetaald na uitdiensttreding?

Antwoord: De eindafrekening volgt 6 weken nadat je uit dienst bent gegaan. 

Eventuele kosten die nog openstaan, zoals bijvoorbeeld een scholingsovereenkomst of een boete, worden ingehouden op deze reserveringen. 

Hoe kan ik wijzigingen (adres / bank etc.) doorgeven?

Antwoord: Wijzigingen kun je uitsluitend via de e-mail aan ons doorgeven. Stuur je wijziging(en) naar het volgende e-mail adres: info@select2connect.nl 

Waar vraag ik een bestuurderskaart aan?

Antwoord: Je kunt je nieuwe (of te verlengen) bestuurderkaart via de volgende link aanvragen: KLIK HIER 

Hoe is het met mijn pensioen geregeld?

Antwoord: De CAO voor uitzendkrachten kent twee pensioenregelingen: de Basisregeling en de Plusregeling. 

In welke regeling je pensioen opbouwt, is onder andere afhankelijk van de duur van de werkzaamheden. (In welke fase je zit). Wil je meer weten over pensioen, dan verwijst Select2Connect naar de Stipp. KLIK HIER 

Loonheffingskorting wel of niet?

Antwoord: Wij adviseren je om de loonheffingskorting toe te laten passen bij de werkgever waar je het meest verdient per week/periode. 

Indien je bij één werkgever in dienst bent, laat je de loonheffingskorting uiteraard daar toepassen. Je kunt slechts bij één werkgever loonheffingskorting laten toepassen. 

Welke CAO is op mij van toepassing?

Antwoord: De volgende CAO is van toepassing op uitzendkrachten bij Select2Connect: KLIK HIER